Vojna medzi Lintnerom a Slovanom. Maroš Krajči ho poriadne zvozil za jeho vyjadrenie: Nemá s nami nič spoločné, iba si stále pýta VIP vstupenky!

Reakcia vedenia Slovana na seba nenechala dlho čakať. V dnešnom rozhovore pre Sport.sk naznačil Richard Lintner, že nemá význam účinkovanie Slovana v KHL.

Generálny manažér Maroš Krajči ho za takéto slová poriadne zvozil. Prečítajte si jeho oficiálne stanovisko pre klubový web.

Krajci Slovan Lintner

NA TÉMU ZNAČKY, PRODUKTU A BUDÚCNOSTI HC SLOVAN BRATISLAVA SA MAJÚ PRÁVO A PLNÚ LEGITIMITU VYJADROVAŤ JEHO MAJITELIA, AKCIONÁRI, ZAMESTNANCI A NIEKOĽKO STOTISÍC FANÚŠIKOV, Z KTORÝCH MNOHÍ MAJÚ S KLUBOM CELOŽIVOTNÝ VZŤAH.

Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL.

Nerozumiem však, odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL.

Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami v dnešnom článku na portáli sport.sk podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že:

Na údajne “nezmyselných” zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti.

Súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige.

KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa – napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám – každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy na princípe B2B.

Prečo by mal fanúšik Slovana vymeniť kultúrne a tolerantné prostredie arén v Petrohrade, Moskve, Jaroslavle, Ufe, Kazani, Omsku a inde, kde hráčov po každom zápase vytlieskajú, za ziapanie lúzy na akože “derby zápasoch” na slovenských zimákoch, kde aj päť rokov po odchode Slovana z extraligy je najpopulárnejším skandovaním “HC Slovan sk….ná Bratislava”? 

Pri neustálom vyplakávaní o skorom konci sezóny pre Slovan sa akosi zabúda na to, že hráči Slovana odohrali v tejto sezóne prvý reálny zápas už 20. júla, prvý súťažný zápas v sezóne dobrých 20 dní skôr, ako začínajú európske ligy vrátane slovenskej, a v polovici februára majú na svojom konte vyše 70 odohraných zápasov, t.j. viac, ako bude mať väčšina klubov v európskych ligách v polovici marca. A napriek historicky najväčšej maródke ich neodohrali len tak hocijako: 85 bodov a 29 víťazstiev by Slovanu stačili na playoff vlani, i v tejto sezóne vo Východnej konferencii.

HC SLOVAN Bratislava vyšiel zo slovenskej extraligy, hral ju takmer dvadsať sezón, osemkrát ju vyhral. Stále si našu najvyššiu súťaž a všetkých jej účastníkov hlboko vážime a sme pripravení ich podporovať, či už športovo alebo posunom nášho know-how. Zhodu okolností v podobe rovnakého dátumu posledného zápasu v KHL a uzávierky transferového okna sme v priebehu niekoľkých hodín dokázali využiť na vzájomne výhodné dohody o účinkovaní našich kmeňových hráčov, z ktorých viacerí majú reálnu šancu uchádzať sa o miesto v nominácii Slovenska na MS 2017, vo viacerých kluboch Tipsport ligy.

Komunikácia o budúcom účinkovaní tzv. “béčka” Slovana v Tipsport lige je predčasná a nikto zo štatutárnych zástupcov nášho klubu ju doteraz oficiálne verejne neviedol. Vznikla z nezáväzných hokejových dialógov trénera Miloša Říhu s novinárskou obcou. Akonáhle bude otázka prípadného pôsobenia hokejového tímu, ktorý bude mať jednoznačnú afiliáciu s HC SLOVAN Bratislava aktuálna, prerokujeme ju korektným spôsobom na princípe vzájomnej výhodnosti a rovného s rovným s riadiacim orgánom súťaže, všetkými jej klubmi, generálnym partnerom súťaže a národným hokejovým zväzom.

V politickom marketingu – nielen na Slovensku – často platí, že ak chceš získať body pre seba a lacnú rýchlu popularitu, útoč na druhých a snaž sa odvrátiť pozornosť od svojej práce. Hokej však nie je politika a nemám vôbec dobrý pocit, ak sa do neho zaťahujú metódy a nástroje politického marketingu. Sám Richard Lintner tri sezóny pôsobil v klube KHL. Ak už na to zabudol, nemal by v žiadnom prípade spochybňovať pôsobenie jediného slovenského klubu v tejto súťaži a súťaž samotnú, keďže s ňou dôležitú časť svojej kariéry spojili aj také osobnosti slovenského hokeja, ako Miro Šatan, Ľubo Višňovský, Pavol Demitra, ale aj Jaromír Jágr, Iľja Kovaľčuk, Pavel Dacjuk, či Jonathan Cheechoo.